Úprava kanálů válce

Při jedné z výměn informací s Vaškem jsem se doslechl o tom, že hodlá upravit a vyleštit kanály na válci jeho aprilie. To mě nemohlo nechat chladným a požádal jsem ho o lehké zpracování tématu. Tady to tedy máte:


Úprava přepouštěcích kanálů válce


Co je k tomu potřeba:

sadu jehlových pilníků, brusné kotoučky do vrtačky, el. vrtačku, smirkové plátno, 1 pár rukou a hodně trpělivosti :-)))


Bohužel jsem nenafotil původní stav - až ten po úpravě, ale vcelku se nejedná o nic tak složitého. Začal jsem slícováním a zaleštěním přechodové hrany u výfukového kanálu, mezi válcem a přišroubovanou ocelovou přírubou, na kterou dosedá vlastní výfuk.  U sání jsou po odstranění jazýčků vidět 3 hlavní kanály vstupu směsi do válce. Hrany těchto kanálů byly hrubé a oblé.  Jak je zase vidět na fotce, bylo potřeba tyto hrany přepážek naostřit do břitu (aby lépe rozrážely proudící směs) a vyleštit. To samé se týká poslední úpravy na válci u přepouštecích kanalů (strana, kde plocha válce dosedá na kartery). Opět naostřit hrany rozdělující přepouštěcí kanál a celý prostor vyleštit. Zní to poměrně jednodušše, ale co do pracnosti to  (alespoň mně) zabralo cca 2,5 hod., mozna 3 práce. POZOR !!! Při ostření hran kanálu do břitu je nutno postupovat pomalu a po malých kouskách, jako u všech podobných úprav platí, že odebraný materiál tam už zpátky nepřilepíte, takže raději pomalu a neustále kontrolovat. Nejpracnější je pochopitelně to konečné rozleštění. Je fakt, že motor to docela oživilo, ale jen v hornim spektru otáček, tedy až po otevření přívěry, tak cca od 9000 ot/min. Tady je znát poměrně razantní nárůst a otáčky zběsile vylítnou k red line.Jak už jsem zmínil dříve, šiklo by se k této úpravě jeste snížit hlavu (a tím zvětšit kompresní poměr). Přesto, že jsem chvilku o tom přemýšlel a v podstatě by mě to nic nestálo (otec by mi to v práci zařídil), nakonec jsem tuto myšlenku zavrhnul v zájmu delší životnosti motoru. (Já bych se ani nerozmýšlel - pozn. webmastera)
Tak to je vše,

Vašek

 

 

Autor ani webmaster neodpovídají za případné škody způsobené touto úpravou na Vaší motorce.

© 2007 DESIGN-PR Petr Rambousek Design-pr.cz

Doporučujeme: